wtorek, 2 października 2012

Jak zaprojektować stronę www wyłącznie w Illustratorze? Część 4: Kolory i tekstury

Untitled Document

Ostatnio skończyliśmy na etapie ułożenia poszczególnych elementów na stronie. Dziś dokończymy nasze dzieło i nadamy
jej ostateczny styl, kolor i charakter. Pokażę przy okazji, że jest absolutnie możliwe ( a nawet łatwe) osiągnięcie wielu efektów

rastrowych w Illustratorze i wcale nie potrzebujemy do tego Photoshopa. Wystarczy trochę kretywnego i nieszablonowego myślenia. Zapraszam!



Kolory
 

Oto moment, od którego zaczynamy w tym tutorialu. Wszystko jest na swoim miejscu, ale brakuje tu jakichkolwiek kolorów,
czy tekstur. Nie ma też cieni, blasków, ani niczego, co nadaje stronie ostateczny charakter. Tło tej strony to tekstura papieru, którą ściągnęłam kiedyś z istocka.

Falbanki też mają na siebie nałożoną tę teksturę, więc od tego zaczniemy. Potem nałożymy gradient na główną ramkę i stopkę
i zajmiemy się menu. Na koniec dopieścimy teksty i pododajemy trochę cieni dla bardziej wiarygodnego efektu. Zaczynamy.

Tekstura na której pracuję do ściągnięcia tutaj.



Tło i falbanki

Prostokąt, który teraż służy mi za tło ma wymiary dokłdnie takie, jak musi mieć tło z mojej tekstury papieru. Posłuży mi więc
za maskę przycinającą. W Illustratorze, odwrotnie niż w Photo-
shopie, maska przycinająca musi znajdować się NAD obiektem
do przycięcia. Kiedy wstawię moją teksturę ( Plik » Umieść),
ustawię ją więc pod prostokątem-tłem, potem zaznaczę oba obiekty i kliknę prawym przyciskiem myszy. Następnie wybiorę "Utwórz maskę przycinającą". To samo zrobię z falbankami.
Oto jak to wygląda:
 

Po tym, jak wstawiłam teksturę w odpowiednie miejsca, widać,
że potrzebne jest też rozróżnienie ich pomiędzy sobą. Tekstura
w tle musi miec nieco mniejszą saturację i być nieco ciemniejsza niż ta na falbankach. Na poniższym rysunku przedstawiam jak
to robię.


Główna ramka i stopka

Nadamy teraz kolory poszczególnym elementom. Pamiętajmy,
że możemy nadawac wiele wypełnień i obrysów różnym obiektom.
 
Nasza główna ramka składa się z paru kolorów i specjalnie nadanego cienia. Zaczniemy od niej.
 



Ramka ma już kolor, teraz dodam dwa ważne cienie. Jeden to koło w konkretnym kolorze, z przezroczystością Pomnóż.
Drugi to cień oddzielający główną ramke od stopki.


 

Na etapie na którym jesteśmy wygląda to tak:
Mamy już kolory tła, falbanek, głównej ramki i stopki.
Pokolorowałam też teksty na biało i na brązowo. Pozostaje nam nadanie koloru buttonom, menu i wstawienie zdjęć.

Menu



Buttony


Buttony: hover

Hover jest taki sam jak normalna wersja buttona, dodałam jedynie nieco blasku, aby było czuć, że się na niego najechało.
Ten blask to kolejne wypełnienie gradientem biało-białym.

Przesuwaki


Nasze kółeczka pokazujące, które zdjęcie jest wyświetlane
w sliderze to po prostu 3 kółeczka o średnicy 8px, z obrysem
o grubości 1 px.
Posługuję się dwoma kolorami: wypełnienie - #A48A7B i obrys - #634E42.T o znaznaczone ma po prostu odwrotne kolory niż pozostałe.


Wstawianie zdjęć

W poprzednim tutorialu, na etapie rozmieszczania poszczegól-nych elementów zaznaczyłam miejsca, w których będą zdjęcia.
Teraz wystarczy zaimportować je do pliku ( Plik » Umieść ), wstawić POD prostokąt służący za maskę przycinania i przyciąć.


Ciąg dalszy nastąpi...

Strona wciąż jest jeszcze nieco surowa, ale w tym miejscu kończę ten tutorial. Postanowiłam tak zrobić, żeby Was nie przeciążyć,
od tej chwili zaczynam dodawać cienie, blaski, efekty rastrowe,
które nazywane są przez wielu projektantów "smaczkami".
Są bardzo ważne, dlatego na wytłumaczenie ich poświęcę osobny artykuł. Dzięki za uwagę!


2 komentarze:

  1. Witam! Bardzo podoba mi się ta seria o ai. Mam pytanie o gradient, który zrobiłaś w punkcie czwartym przy 'przesuwakach'. Szczerze mówiąc nie wiem, czy dziś nie potrafię czytać ze zrozumieniem czy robisz to inną metodą niż tą którą znam, a ja nie potrafię tego zatrybić :) Była bym wdzięczna, za szerszą podpowiedź, jak osiągnąć taki efekt.

    Pozdrawiam!
    Marysia

    OdpowiedzUsuń
  2. Jako właściciel małego przedsiębiorstwa, zawsze szukałem skutecznych, ale przystępnych cenowo rozwiązań reklamowych. Trafiłem na https://haiku.com.pl/ i jestem zadowolony z efektów naszej współpracy. Zaproponowali mi nie tylko atrakcyjne ceny, ale także innowacyjne i efektywne strategie promocji mojej marki.

    OdpowiedzUsuń